Kalendarium

Nedan visas aktiviteter under 2022.
(klicka på understrukna länkar för mer information)

TidAktivitet
20 mars kl. 14Årsmöte i Brf Bladets föreningslokal på Barks väg 14 i Bergshamra. Kaffe med bröd serveras från kl. 13:30.
31 mars – 3 aprilTrädgårdsmässan Nordiska Trädgårdar hålls på Stockholmsmässan i Älvsjö (se mässans hemsida)
1 aprilSista dag att stänga egna vattenkranar och kopplingar. Föreningen ansvarar ej för öppna eller trasiga kranar som orsakar skador på lotter/stugor.
23 april kl. 10Loppis på Furuvägen (och eventuellt fler vägar i koloniområdet)
23 april kl. 12Vattnet kopplas på (framflyttad från den 9 april). Vattnet släpps på om väderleken tillåter. Håll utkik på hemsidan och anslagstavlor för närmare information. Parkeringstillstånd lämnas ut i anslutning till att vattnet släpps på.
7 maj kl. 10-16Kurs: Fläta trädgårdsstöd. Plats: Lott 63. Kursledare: Sanna Jacobson.
13-15 majContainrar till Tivoli och Ålkistan. Endast trädgårdsavfall får läggas i containrarna. Även rent trä går bra. Minska ned grenar och kvistar så att allt får plats. Annat avfall såsom impregnerat trä, plast, metall eller latrin får ej läggas i containrarna (gäller även sopsäckar & ståltråd). Lämna utrymme för containrarna!
14 maj kl. 10-12:30Arbets- och gemenskapsdag. Håll utkik på hemsidan och anslagstavlor för närmare information.
14 maj kl. 13Obs! Kursen Odla ömtåliga växter i ”fel” zon har ställts in.
15 majPlantbytardag som föreningen är med och arrangerar tillsammans med Bergshamra för alla. Håll utkik på hemsidan och anslagstavlor för närmare information.
31 maj kl. 17Styrelsens årliga syn. Styrelsen behöver ha tillträde till samtliga lotter. Du är välkommen att närvara på din lott om du vill.
11 juni kl. 10Bouletävling för 14:e året i rad, enligt traditionen anordnad av fjolårets vinnare. Samling vid Ålkistans parkering, ta gärna med egna bouleklot.
11 juni kl. 22Jakt på mördarsniglar. Samling vid föreningsstugan.
19 juni
kl. 10-14
Kurs: Anlägg och hävda en äng. Kursen anordnas i samarbete med Ulriksdals koloniförening. Kursledare: Veronica Holm. Plats någonstans i vårt område, exakt var meddelas senare till de som anmält sig.
24 juniMidsommarfirande vid föreningsstugan. Vi klär stången kl. 10. Lunch från kl. 12, ta med det du vill förtära och allt vad du behöver därtill. Bord och stolar finns att låna.
1-3 juliContainer till Tivoli. Endast trädgårdsavfall får läggas i containern. Även rent trä går bra. Minska ned grenar och kvistar så att allt får plats. Annat avfall såsom impregnerat trä, plast, metall eller latrin får ej läggas i containern (gäller även sopsäckar & ståltråd). Lämna utrymme för containern!
2 juliHäcken runt Tivoliparkeringen klipps. Observera att parkeringen behöver hållas fri från bilar denna dag.
3 juliTusen trädgårdar (öppen trädgård). Evenemanget hålls vartannat år i hela Sverige, se hemsida. Ställ en vattenkanna vid din grind/entré den tid du välkomnar besökare in på lotten.
13 aug kl. 14Sommarmöte vid föreningsstugan. Håll utkik på hemsidan och anslagstavlor för närmare information.
13 aug kl. 18Kräftskiva vid föreningsstugan. Ta med det du vill förtära och allt du behöver därtill. Bord och stolar finns att låna.
14 aug kl 13Lunch för föreningens förtroendevalda. Plats meddelas senare.
3 sepSkördemarknad. Försäljning av egna varor tillsammans med andra aktörer. Håll utkik på hemsidan och anslagstavlor för närmare information.
16-18 sepContainrar till Tivoli och Ålkistan. Endast trädgårdsavfall får läggas i containrarna. Även rent trä går bra. Minska ned grenar och kvistar så att allt får plats. Annat avfall såsom impregnerat trä, plast, metall eller latrin får ej läggas i containrarna (gäller även sopsäckar & ståltråd). Lämna utrymme för containrarna!
17 sep kl. 10-12:30Arbets- och gemenskapsdag. Håll utkik på hemsidan och anslagstavlor för närmare information.
16 okt kl. 14Vattnet stängs av. Vattenansvariga stänger huvudkran och öppnar ventiler i området. Egna kranar och anslutningar ska därefter öppnas av respektive kolonist snarast möjligt tills inget vatten längre droppar från kranarna, för att förhindra frysskada.
6 nov kl. 15-19Haga-Brunnsvikens vänners Ljusfest. Koloniföreningen ställer marschaller utmed Tivolivägen och avslutar med korvgrillning.