Noterat från årsmötet

Söndagen den 17 mars samlades ett fyrtiotal kolonister till föreningens årsmöte i Brf Bladets föreningslokal på Barks väg i Bergshamra. Mötet började kl. 13.00 men från kl. 12.30 kunde man hämta årets parkeringstillstånd (ett periodtillstånd och ett antal tillfälliga tillstånd). Ordförande Per-Oskar Gundel hälsade välkommen och presenterade styrelsen, varefter Ina Churchill från Brf Bladet valdes… Fortsätt läsa Noterat från årsmötet

Stäng dina kranar

Senast den 1 april skall egna vattenkranar och kopplingar vara stängda inför påkopplingen av vattnet. Styrelsen och vattenansvariga tar ej ansvar för eventuellt öppna kranar som kan orsaka vattenskador på de enskilda tomterna eller i stugorna. Preliminärt datum för påkoppling av vattnet är lördagen den 13 april. Idag ser det ganska ljust ut vädermässigt, men… Fortsätt läsa Stäng dina kranar

Årets kurser

Anna Celsing som är koloniföreningens studie- och kursansvariga har satt ihop en bukett av kurser och föredrag för året. Bara att välja! 7 februari 2024: Ekologisk grönsaksodling – Föreläsning med Marek Rolenec.Marek, som odlat för självförsörjning i 13 år och är förläsare på FOBO, inspirerar oss att utöka vår köksträdgård. I en föreläsning i samarbete… Fortsätt läsa Årets kurser

Öppet hus på lott 63

Mellan kl. 13 – 15 den 9 mars är det öppet hus hos Kerstin på lott 63 där hon ger rådgivning inför kursen Spaljera fruktträd som hålls den 20 april.

Kallelse till årsmöte

Styrelsen har nu skickat ut kallelse till årsmöte för 2024, som hålls söndagen den 17 mars kl. 13:00 i Brf Bladets föreningslokal på Barks väg 14 i Bergshamra (ingång från baksidan). Innan mötet (från kl. 12:30) kan du registrera din närvaro, uppdatera dina kontaktuppgifter och hämta ut årets parkeringstillstånd (ett periodtillstånd per lott samt ett… Fortsätt läsa Kallelse till årsmöte

Årets första kurs

Anna Elsing, koloniföreningens utbildningsansvariga, vill informera oss om denna föreläsning: ”Årets första kurstillfälle är redan här. Starta våren med en inspirerande föreläsning om grönsaksodling med Marek Rolenec och låt 2024 bli ett år med överflöd av egenodlade grönsaker från kolonilotten!  Marek som odlat för självförsörjning i 13 år och är föreläsare på FOBO inspirerar oss… Fortsätt läsa Årets första kurs