Öppen Trädgård den 2 juli

Besök en koloniträdgård!

Alla trädgårdsintresserade är välkomna till Öppen trädgård i Bergshamra koloniområde den 2 juli mellan kl 10 och 17. Många kolonister vill visa försommarprakten i sina trädgårdar och berätta om glädjen att vara kolonist – och ingen trädgård är den andra lik!

De kolonister som deltar i arrangemanget bjuder dig att stiga in i trädgården genom att ställa en vattenkanna vid sin grind.

Välkommen!

Till oss kolonister:

Öppna din trädgård!

Söndagen 2 juli blir det Öppen trädgård i koloniområdet, ett årligt evenemang som vi haft i bra många år nu. Så ställ upp igen, eller för första gången om du inte varit med förr. Det brukar vara väldigt roligt och tacksamt. Så dra dig inte för att pröva, alternativt ställa upp igen. Trädgården måste inte vara på absolut topp, glöm att du ska hinna med ”allt” innan dess!

Tecknet på att man välkomnar besökare brukar vara en vattenkanna vid grinden, gärna med några blommor i. Det innebär också att om man inte kan eller vill vara med hela tiden mellan 10 och 17 så är det bara att lyfta in kannan om man vill äta lunch i fred eller måste iväg.

Hellre bara några timmar än inte alls.

Så ställ upp så många som möjligt, det ger den bästa goodwill föreningen kan få, och är dessutom så roligt. Och håll tummarna för att vi slipper regn!