Kurs hos Söderbrunn

Tisdag den 18 april kl. 18-20 bjuder vännerna i koloniföreningen Söderbrunn in till kurs på temat växtförökning i sin föreningslokal på Björnnäsvägen 39 i Stockholm (närmaste busshållplats är Albano).

Kursen hålls av Eva Rönnblad, trädgårdsjournalist, illustratör, föredragshållare och författare till trädgårdsböcker. Hon berättar om sådd, förkultivering och förökning av växter i kruka och trädgård. Vad betyder köldbehandling, stratifiering av frö, när frö är ljusgroende, när det står F1 hybrid på fröpåsen, frövila, partenokarpa växter och polyenbryoni? Eva delar även ut sticklingar av syrenbuddleja.

I pausen serveras kaffe/te och något därtill för 20 kr. Ta med egen mugg!

Anmälan senast 15 april till kurser@soderbrunn.se med namn och koloniförening. Kostnad 50 kr/person. Betalning på plats med swish eller kontant. På grund av allergi hos deltagare undanbedes hund.