Plantbytardagen

Söndagen den 15 maj hade Bergshamra för alla tillsammans med Bergshamra koloniförening sin plantbytardag vid Kafé Sjöstugan.

Hit anlände nu många odlingsintresserade för att skänka allehanda sticklingar, plantor, kryddor och dylikt.

Inlämningen skulle ske före kl 12 och man fick en bytesbiljett för varje inlämnad planta, som man sedan kunde använda för att välja någon pelargon, krydda eller något annat intressant från borden.

Koloniföreningens medlemmar deltog naturligtvis. Här lämnar Linda sitt bidrag medan Anette väntar på sin tur.

Vid tolvslaget kunde sedan alla hämta det som man sett ut och det tog inte många minuter förrän allt som skänkts var borta och på väg till en ny odlingsplats.

Paret Mia Simm och Åke Sperens fanns på plats och berättade om sin Parkhonung. Detta intresserade kolonisterna som också köpte med sig någon burk hem.
Några av de besökande från Bergshamra koloniförening. Det är ordförande Per-Oskar som omgivit sig av från vänster, Mari, Monica, Linda, Anette och Karin.