Spännande kurser på gång!

I informationen från styrelsen som bifogades kallelsen till årsmötet annonserades de kurser som föreningen hittills planerat. Här kommer ytterligare information om dessa:

7 maj kl. 10-16: Att fläta trädgårdsstöd. 8 platser, deltagaravgift 700 kr/person inkl. material och fika. Kursledare: Sanna Jacobson, trädgårdsmästare och pilflätare. Kursen hålls på lott 63.

14 maj direkt efter arbets- och gemenskapsdagen: Att odla ömtåliga växter i ”fel” zon.

OBS! Kursen är inställd! Den kanske återkommer senare.

19 juni kl. 10-14: Att anlägga och hävda en äng. Kursen anordnas i samarbete med Ulriksdals koloniförening. 5 platser för vår förening, deltagaravgift 500 kr/person inkl. fika och lån av lie. Kursledare: Veronica Holm, Landskapscoachen i Mariestad. Plats blir utanför lott 63..

Anmälan: För samtliga kurser ovan gäller bindande anmälan till Kerstin Lundin Hagblom via e-post keluha@telia.com. Kurserna fylls enligt principen ”Först till kvarn…”. Betalning efter bekräftad plats till föreningens plusgirokonto 5 32 35-8.