Evenemang test 2

Idag

Sommarmöte

Föreningsstugan

Koloniföreningens sommarmöte, där styrelsen bl.a. informerar hur verksamhetsåret fortlöper. Vi får möjlighet att utbyta tankar och funderingar, och i anslutning till mötet får vi dessutom en föreläsning om byggnadsvård av kolonistugor med Jan Ohlson. Mer information kommer när det närmar sig, se hemsidan och anslagstavlor. Välkommen!

Kräftskiva

Föreningsstugan

Lördagen den 10 augusti träffas vi för en gemensam kräftskiva vid föreningsstugan med start kl. 18:00. Ta med det du vill förtära och allt du behöver därtill. Bord och stolar finns att låna.

test

Detta är ett test Detta är ett test Detta är ett test Detta är ett test Detta är ett test Detta är ett test Detta är ett test Detta är ett test Detta är ett test Detta är ett test

Containrar till Tivoli och Ålkistan

Endast trädgårdsavfall får läggas i containrarna. Även rent trä går bra. Minska ned grenar och kvistar så att allt får plats. Annat avfall såsom impregnerat trä, plast, metall eller latrin får ej läggas i containrarna (gäller även sopsäckar & ståltråd). Lämna utrymme för containrarna!

Blomstrande perennrabatter

Hösten är perennernas tid! Nu är tiden här för att planera, dela och plantera ljuvliga perennrabatter som blomstrar hela säsongen. Men hur planerar man för lång blomstringstid? Hur och när ska man dela, plantera och föröka, och hur komponerar man en vacker rabatt? Maria Andersson, som förra året höll den mycket uppskattade föreläsningen om sommarblommor,…

150Kr