Från skräpplockningen

För att bidra till ett skräpfritt Bergshamra deltog vi i ”Hela Sverige plockar skräp” lördagen den 21 september.

Några av skräpplockarna vid föreningsstugan. Från vänster Kerstin, Annika, Magdalena, Mari, Eva, Kjell och Monica. Fiffigt sätt att bära skräppåsarna på, eller hur?

Vi samlades vid föreningsstugan på lördagsförmiddagen, Monica hade fixat påsar att plocka i.

Nio kolonister plockade sedan skräp under en timme och oj vad mycket vi hittade!
De nio var Anna, Kjell, Annika, Eva, Per-Åke, Kerstin, Mari, Magdalena och Monica. Kjell och Mari körde iväg med allehanda burkar till återvinningen och Annika tog hand om resten.

Skottkärran räckte inte riktigt till för allt som hittats!
Flaket på Kjells bil fylldes nästan helt av de färgburkar som hittades intill Brunnsviken.