Dags att anmäla sig till årets första kurs

Anmälan senast den 28 februari!

Odla blommor – För bukett och för bin

Tid: Lördag 11 mars kl. 14-16 (OBS! Tiden har ändrats mot vad som tidigare meddelats)

Plats: Björnnäsvägen 39 (Albano, Stockholm)

Hur tänker man om man vill odla blommor till snitt? Vilka blommor behöver förkultiveras och vilka perenner passar i bukett? Vilka blommar länge och vilka sorter är omtyckta av bin, fjärilar och andra pollinatörer?

Föreläsare Maria Andersson är trädgårdsmästare och tidigare parkansvarig trädgårdsdesigner vid Rosendals trädgård. Maria är även kolonist! Hon kommer att berätta om hur vi kan kombinera ekologisk odling av sommarblommor och perenner till blomsterarrangemang. Maria kommer även visa bilder från sina egna odlingar och ge handfasta tips och råd om uppdrivning, sortval, växtkombinationer m.m. Ett gyllene tillfälle till inspiration och lärdomar inför säsongen!

Föreläsningen anordnas av Bergshamra koloniförening i samarbete med Koloniföreningen Söderbrunn och hålls i Söderbrunns rymliga samlingslokal vid Albano (vägbeskrivning ges till anmälda deltagare). Efter föreläsningen finns möjlighet till rundvandring i Söderbrunns koloniområde.

Kostnad: 200 kr/person (begränsat antal deltagare)

Anmälan och ev. frågor skickas till utbildningsansvarig annacelsing@gmail.com senast den 28 februari, ange ”Anmälan blommor” i ämnesraden. Uppgifter om hur du betalar in deltagaravgiften ges efter bekräftad plats.