Från arbetsdagen

Lördagen den 17 september samlades ett stort antal arbetssugna kolonister på Tivolis parkering till årets sista arbets- och gemenskapsdag. Deltagarna visste vilka uppgifter som fanns att välja på, eftersom dessa presenterats via mail och hemsida. Vädret var perfekt för en arbetsdag till en början, men precis till avslutningen med den traditionella korven kom regnet. Men vi hann med alla uppgifterna och snygga till området före!

Här några bilder:

Ordföranden Per-Oskar hälsade alla välkomna och snart skingrades alla till de uppgifter de valt.

Tivolis parkering rensas från ogräs varje arbetsdag. Alla, förutom hunden förstås, var koncentrerade på uppgiften.

Häcken runt Tivolis parkering klipptes. Här är det Jesper som når de högre höjderna.

Här fortsätter Jon arbetet…

…så också Mari! Efter rensning och klippning blev det en väldigt fin parkering!

Arbetet med att rensa bort de invasiva lupinerna på den västra allmänningen vid Tivoli fortsätter. Här ser vi Peter, Pim och Monica som utgör en del av arbetslaget. Pim verkar vara nöjd med sin del av uppgiften!

Dessa damer var en annan del av lupinjägarna. De tog dessutom bort annan ovälkommen sly. Från vänster Katarina, Teresa, Kerstin och Karin.

Inte bara ovälkommen sly transporterades till containern! Här kommer Ruben och Irma med ogräsrens och det som klippts bort från häcken. Återväxten bland oss kolonister är säkrad!

Jonas klippte ner fläder utmed Ängsvägen och Kanalvägen…..

…det gjorde också Claes och Eva-Lena.

Tommy bidrog också med sin häcksax.

Kaoru rensade sly och vass utmed stigen vid Brunnsviken.

Kicki klippte den stora gräsmattan vid föreningsstugan.

Kajsas dotter Iben tog hand om höstlöven som nu faller. Ännu en blivande kolonist?

Efter väl utfört arbete samlades man i ett stilla regn för korv med bröd som evenemangsgruppen fixat. Kaffe med bröd fanns också naturligtvis. Per-Oskar tackade nu för allt arbete som utförts.

Det finns inget dåligt väder bara blöta kolonister!

Men minsann! Regnet upphörde och den glada trion Mari, Anette och Eva-Lena kunde dricka sitt kaffe utan att det blev utspätt!

Svårt att överträffa den tidigare bilden, men här ett försök med denna trio herrar. Varför just dessa kanske någon frågar sig? Svaret är att alla heter Per-Åke, vilket ibland ställer till det på kolonin.

I stort sett allt som planerats för arbetsdagen blev utfört. Arbets- och gemenskapsdagarna är som alltid bra tillfällen att snygga till vårt område, men också lika viktigt är att vi lär känna varandra lite bättre. Och som tur är – dessa dagar återkommer nästa år!