Att anlägga en damm

En inbjudan från Söderbrunns koloniförening om en föreläsning har kommit till oss:

”Grodmannen” kommer till Kärnhuset, Söderbrunn söndagen den 15 maj kl 10-12

”Grodmannen” Vide Ohlin, som har anlagt närmare 40 små dammar i Stockholmsområdet, håller en workshop för oss kolonister.
Vi får också lära oss hur man anlägger en liten damm på enklaste sätt.

Bygga liten damm med Vide Ohlin
Tid: Söndag 15 maj kl 10-12
Plats: Kärnhuset
Vide Ohlin är naturvårdsbiolog och herpetolog. Han arbetar med ”Grodkollen” (www.grodkollen.se) och andra projekt för att öka antalet våtmarker och den biologiska mångfalden med groddjur och vattenlevande smådjur.
Vi får lära oss att bygga en liten damm på en kolonilott och varför det är viktigt med vattensamlingar

Paus med kaffe/te och tilltugg 20 kr (swishas på plats, alternativt kontant)
Föreläsningen är utan kostnad för föreningens medlemmar. Om man anmält sig och uteblir utan giltigt skäl debiteras man 200 kr enligt tidigare styrelsebeslut.
I mån av plats kan utomstående/personer på Intresselistan erbjudas plats, kostnad 50 kr/person.​
Anmälan senast 10 maj till https://www.simplesignup.se/event/192362

Välkommen