Aktuellt/Senaste nytt

Infört 20 december 2021

God Jul och Gott Nytt År! Kalendarium för år 2022.

Bryggan väntar på vinterbadare.

Nu blir det inte mörkare och ljuset vänder åter! Lite för tidigt att ställa fram sommarmöblerna kanske - men ändå - snart är vi där! Medan vi väntar på sommarvärmen kan man ju ändå ta ett vinterdopp från den restaurerade bryggan. Eller en tur på skridskor ute på isen kanske?

De planerade aktiviteterna för år år 2022 finner du via länken nedan. De flesta aktiviterna känns väl igen, de återkommer i liknande form varje år. Ingen vet ju hur dessa aktiviteter kan utföras med anledning av den pågående pandemin. Det kommer säkert att behöva göras en del ändringar - något tillkommer och kanske något måste ställas in - så håll utkik efter detta på hemsidan och anslagstavlorna. Länken finns alltid att tillgå i menyn.

Kalendarium år 2022

Växterna kan vara vackra även i december, som kålen på Kanalvägen 6.

Infört 14 december 2021

Koloniträdgårdsförbundet presenterar Kerstins fruktträdgård!

Den 1 juli 2021 gjorde redaktören Ulrika Flodin Furås från Koloniträdgårdsförbundet ett reportage om Kerstin Hagblom och hennes fruktträd på Ekvägen 63. I samband med detta lades några bilder ut på vår hemsida. Redaktören meddelade då också att hennes reportage med film och bilder skulle presenteras på förbundets hemsida och i tidningen Koloniträdgården. Och nu finns det där!

Bild från reportaget den 1 juli.
Foto: Per-Åke Pettersson

Reportaget finns presenterat i senaste numret (Nr 4 2021) av Koloniträdgårdsförbundets tidning Koloniträdgården med rubriken "Kerstins äppelträd".

Reportaget är också återgivet på förbundets hemsida som du når via denna länk: Kerstins äppelträd. Här finns dessutom filmen Kerstins fruktträd där man kan se och höra Kerstin berätta om sina fruktträd.

Äldre meddelanden

Här kan du återfinna äldre och en del inaktuella meddelanden. Klicka på länken:
Meddelandearkiv