Lördagen den 23 maj 2026 samlades ett stort antal av föreningens medlemmar vid föreningsstugan till vårens arbets- och gemenskapsdag.
Här kunde man nu välja vilken arbetsuppgift man ville utföra.

Jan-Olof och Tommy verkar diskutera vilka arbeten de ska välja. Kanske arbeta tillsammans

Ordföranden Jonas hälsade välkommen och informerade lite mer om dagens arbeten och snart begav sig alla i väg till sina uppgifter.
Många av aktiviteterna på arbetsdagarna är återkommande och en av dem är ogräsrensningen på Tivolis parkering.

Anette var en av dem som tog sig an ogräset. Ett Sisyfosuppdrag?
En annan uppgift var att klippa gräs och rensa sly på allmänningen på Tivolis västra sida.

Den kvinnliga trion Teresa, Annika och Lena tar en paus i arbetet med slybekämpningen…

…men snart var Lena i väg med det nerklippta till containern. I bakgrunden klipper Gösta gräset…

…medan Anna bekämpar de invasiva Lupinerna.

Och så här glad blev Hanna när hon fick ta hand om växtavfallet!

Tom rensade i buskaget utanför lott 17 på Pumphusvägen. Ett omöjligt uppdrag för en person visade det sig snart.

Med en grästrimmer snyggar Tommy till området vid Ålkistans parkering.

Arbete och nöje förenar. Detta bevisar väl denna bild över tre generationer från lott 14. Längst fram står
Torsten redo att lämna över nerklippt material till dottern Kajsa, som i sin tur langar upp detta till sin son
Levi högst uppe i containern!

Pelle och Göran rensade sly intill Brunnsviken…

…och det gjorde också Fredrik.

Eva-Lena och Pia rensade bland buskarna vid föreningsstugan…

…kanske för att släppa ut Claes?!

Jonas tar sig an en av fläderbuskarna.

Efter några timmars arbete var det dags att återsamlas vid föreningsstugan.

Evenemangsgruppen bjöd på korv med bröd och fantastiska små mästerverk till kaffet.
De överträffar sig varje gång! Heder!

Arbetsdagen var slut, men inte gemenskapen!

Lämna ett svar