Arbetsdagen och frö- och växtbytardagen den 20 maj 2017.

Torsdagen den 18 maj rensade Kerstin Tivolis parkering i det närmaste fri från ogräs genom en lånad "sladd". Det är andra året hon lånar och hämtar både fyrhjuling och sladd och bearbetar parkeringen för att ogräsrensningen ska gå lite smidigare på arbetsdagen, det blir nämligen bara kvar ogräs vid hörnen där sladden inte kommer åt. Det är Kerstins egna svar och lösning på den motion som avsåg "parkeringsrensningseländet". Ett fantastiskt engagemang som vi alla är mycket tacksamma för!

Ett stort antal kolonister samlades sedan på lördagen den 20 maj i ett fint väder på den nu nästan ogräsfria parkeringen. Mari fördelade de olika arbetena som varit annonserade på hemsidan, anslagstavlorna och även via e-post.

Peter och Seyed packar riset i containern snabbt och elegant i flygande fläng!

Tobbe klipper gräset och Kristina tar hand om buskarna på den östra allmänningen.

Många var kallade att räfsa tillbaka gruset efter snöplogens framfart.

Holly var en av dem!

Titti och Maud i festkommittén går igenom manualen för föreningens nya kaffeautomat. En av de viktigaste kunskaperna i föreningen är ju att kunna fixa gott kaffe!

Utanför stugan förbättrar Peter färgen på fönsterluckorna.

Christin använder kraftiga redskap för att få bukt med maskrosorna. Vi var tre män som övervakade...

Pelle röjer vass vid strandkanten. Rädds inte gäddorna...

Efter arbetsdagens slut samlades deltagarna utanför föreningsstugan för den välförtjänta korven, och att festkommittén hade läst och förstått instruktionerna för den nya kaffeautomaten rådde inget tvivel om! Genomgående för dagen var allas goda humör, den kalla våren hade ju blivit till en varm försommar. Mycket blev gjort, nästan allt som planerats, och vi kan återigen vara stolta över de prydliga omgivningar som många besökare kommenterar med uppskattande ord. Och snart har vi Öppen trädgård!

Den sista krukan ska fotografen ha tyckte Kerstin!
Till kaffet pågick också frö- och växtbytardagen som Anna ansvarar för. Det är andra året som vi har denna aktivitet och efter begäran är den nu lagd i anslutning till arbetsdagarna. Lite trögt var intresset i början vid bordet, men snart dök det upp flera kolonister med allehanda alster som fick en strykande åtgång.